Amsterdam Int. Airport Schiphol

Op Schiphol Airport zijn verschillende retailers actief onder de gezamenlijke vlag See buy Fly. Onder de SBF vlag zijn alle retail disciplines vertegenwoordigd, denk hierbij aan; houdbaarheids- en accijnsartikelen, fashion, tijdschriften en souveniershops. In deze shops is het mogelijk om met meer dan 10 verschillende valuta’s te betalen.

Sinds 2006 zijn de kassa's van Bovertis in staat om deze verschillende transacties te verwerken en zijn zij tevens gekoppeld aan diverse online systemen. Zo kunt u bijvoorbeeld uitsluitend op vertoon van uw ticket iets kopen "achter" de douane. Uw vluchtnummer wordt online gecontroleerd en de vluchtinformatie wordt op de kassa getoond.

Middels Airport Modules beschikt onze kassa over alle gewenste luchthaven functionaliteiten!
  • Prices and VAT regulation configurable per destination.
  • Duty free sales / VAT refunds based on destination and floor limit.
  • Unlimited currencies for payments and cashback.
  • Extensive promotion, voucher and eGiftcard options.
  • Sealbag handling for liquids and gels.
  • Registration of 2D barcodes printed boarding cards / mobile phones.
  • Registration or transit passengers.
  • Registration of sales to flying staff like pilots and stewards.
  • Pickup on return (shop & collect).
  • Shop in Shop.
  • Home Delivery.
  • DCC integration & Benchmarking report.
  • Third party interfaces (Miles&More, CPH Loyalty etc).
  • Weight items.
  • Quota (rations) module.

Boekhandel AKO

AKO B.V. is met ruim 100 leeswinkels en circa 800 medewerkers Nederlands grootste filiaalorganisatie voor de verkoop van tijdschriften, kranten en boeken. De AKO- winkels zijn gevestigd op toonaangevende A1-locaties in de belangrijkste winkelstraten van Nederland, op alle grotere NS-stations en op de luchthavens Schiphol, Rotterdam en Eindhoven. 

Sinds 2009 is Bovertis verantwoordelijk voor de levering van volledige Point- Of- Sale systemen bij alle winkels van AKO. Vanaf de start hebben wij het Resolut kassasysteem uitgebreid met enkele klant- en branchespecifieke oplossingen. Zo koppelden wij alle loterijen aan de kassa's van AKO waardoor fraude en het maken van fouten tot een minimum worden beperkt.

De kasinhoud klopt zodoende altijd!

Daarnaast koppelden wij de AKO- webshop aan alle kassa's. Sinds deze koppeling is het voor kassamedewerkers mogelijk om een boek (of een ander product) direct uit de webshop voor een klant te bestellen. Dit biedt AKO de mogelijkheid om een tijdelijk niet voorradig product vanaf de kassa in de webshop te bestellen. Klanten kunnen ervoor kiezen om het product thuis te ontvangen of later af te halen in de winkel. Op deze manier zal AKO minder "nee" hoeven te verkopen en behaalt zij hogere omzetten!

Ons meest recente project bij AKO, heeft betrekking tot het onderwerp: tijdschriften replenishment. Door te kiezen voor een pull- strategie vanuit de AKO winkels op Schiphol, in plaats van een push- strategie vanuit leveranciers, zorgt AKO ervoor dat het aanbod aan tijdschriften beter is afgestemd op de vraag en de voorraadniveaus tot een minimum worden beperkt. Door deze wijzigingen bespaart AKO veel kosten. Bovertis leverde de benodigde software zodat AKO voor deze pull- strategie kon kiezen. Binnen een ongekend korte tijd werd alle benodigde software bij de AKO- winkels op Schiphol aangepast. Lees in onderstaand persbericht meer over het replenishment project bij de AKO.


Persbericht - Replenishment project AKO

 

Klanten